Fundusz Dróg Samorządowych – edycja 2019
Gmina Szerzyny realizuje od 2019 r. projekt o nazwie: „Rozbudowa drogi gminnej klasy D nr 200602K Szerzyny – Nagórze w km od 0+109,70 do 0+152,87 oraz budową obiektu mostowego w km od 0+116,61 do 0+143,71 w miejscowości Szerzyny w Gminie Szerzyny”
Zadanie to jest dofinansowane ze środków Państwowego Funduszu Celowego w ramach Funduszu Dróg Samorządowych.
Całkowita wartość inwestycji wynosi: 1 767 544,58 zł, w tym kwota dofinansowania: 1 237 281,00 zł
i kwota wkładu własnego: 530 263,58 zł.
Planowany efekt projektu:
1. Rozbudowa drogi gminnej, w ramach której powstanie droga o nawierzchni bitumicznej o przekroju jednojezdniowym z dwoma pasami ruchu, dwukierunkowa, usytuowana w obszarze zabudowanym.
2.Rozbiórka istniejącego i budowa nowego mostu o konstrukcji żelbetowej, ramowej na potoku Olszynka wraz z wykonaniem odcinkowego umocnienia koryta potoku Olszynka.
Celem projektu jest poprawienie bezpieczeństwa ruchu drogowego, zapewnienie spójności sieci dróg publicznych, podniesienie standardów technicznych dróg, poprawa dostępności do budynków użyteczności publicznej.
W ramach projektu stworzony zostanie zamknięty ciąg komunikacyjny łączący drogę gminną klasy D o numerze 200602K z drogami wyższej kategorii, prowadząc możliwość komunikacyjną w stronę głównych ośrodków gospodarczych, począwszy od Tuchowa, Tarnowa i w kierunku Krakowa poprzez drogi powiatowe: 1387K, nr 1357 K, drogi wojewódzkie: nr 980, nr 977, drogi krajowe nr 28 i 75, autostradę A4.
Most będzie stanowił alternatywę komunikacyjną w okresie często nawiedzających Gminę Szerzyny powodzi/podtopień gdyż jego usytuowanie będzie pozwalało na przejazdy w obrębie miejscowości Ołpiny czy też Szerzyny zarówno przez mieszkańców jak również służby porządkowe. W bezpośredniej odległości od planowanego do budowy mostu znajdują się podmioty gospodarcze, prowadzące działalność produkcyjno-usługową, które obecnie mają utrudniony dostęp komunikacyjny do centrów miejscowości jak również do dalszych podmiotów miejskich, z którymi współpracują (Tuchów, Tarnów, Kraków, Jasło itd.). Ich oddalone od centrów wsi, usytuowanie oraz utrudniony dostęp komunikacyjny dla klientów, obecnie nie pływa pozytywnie na ich rozwój gospodarczy a przez co na rozwój regionu. Realizacja nowego połączenia drogowo-mostowego przyczyni się zatem do potencjalnego wzrostu zainteresowania powstawania nowych działalności gospodarczych w obrębie terenu oddziaływania inwestycji. Most będzie ponadto pełnił rolę łącznika dróg prowadzących do podmiotów prowadzących działalność gospodarczą, podmiotów pełniących funkcję zaspokajania potrzeb społecznych.
Inwestycja obecnie jest realizowana, a jej zakończenie planowane jest na 30 kwietnia 2021 r.